Аутизм, дәлірек айтсақ, аутизм спектрінің бұзылуы (ASD) – бұл әлеуметтік өзара әрекеттесу мен қарым – қатынастың бұзылуымен сипатталатын психикалық бұзылулар тобы-қарым-қатынас процесі және басқа адамдарға ақпарат беру. Аутизмде шектеулі, стереотиптік, қайталанатын мінез-құлық бар. Әр түрлі пациенттерде бұзылулар әр түрлі дәрежеде көрінеді, ал олар сөйлеу және интеллектуалды дамудың бұзылуымен бірге жүруі де, болмауы да мүмкін.
Аутизм белгілері:
Әлеуметтік өзара әрекеттесу мен әлеуметтік коммуникацияның бұзылуы. Ата-аналар баланың әлеуметтік өзара әрекеттесуді реттеу үшін көз байланысын, жест-ишараны, мимиканы және позаны сирек қолданатынына, оның құрдастарымен және ересектермен қарым-қатынасқа деген қызығушылығы төмендегеніне назар аударады. Бала сөйлемеуі немесе қатты кідіріспен сөйлесе бастауы мүмкін, ал егер ол сөйлесе – әңгімені бастамаса, сұрақтар қоймайды, тек оны қызықтыратын тақырыптар бойынша сөйлесе алады; сол сөздер мен сөз тіркестерін бірнеше рет қайталай алады. Баланың қолына түсуге деген құлшынысы жоқ, ол әрқашан ата-анасын басқа адамдардан ажырата бермейді. Мұндай балалар әңгімелесушіге қарамайды, оларға сөйлеген сөзіне, өтініштеріне жауап бермеуі, атына жауап бермеуі мүмкін, олар диалогқа кірмейді немесе құлықсыз, жауап ретінде күлімсіремейді.
Стереотиптік, қайталанатын мінез-құлық, шектеулі қызығушылықтар мен хобби. Аспергер синдромын қоспағанда, пациенттердің көпшілігінде әртүрлі ауырлық дәрежесіндегі интеллекттің төмендеуі байқалады. ASD бар балалар ерекше ойын әрекетімен сипатталады, мысалы, бала ойыншықтарды әдеттен тыс қолдана алады: шашырату, жалау немесе басқа монотонды манипуляциялар жасау. Ерте балалық шақта таңдамалы қызығушылықтар жиі пайда болады-мысалы, бұл қозғалатын заттарды зерттеу, тар тақырыптарға деген қызығушылық (алфавитке, сандарға, тақырыптарға және заттардың жеке сипаттамаларына қызығушылық) болуы мүмкін. Мұндай балалар қажет болған жағдайда назар аударуда айтарлықтай қиындықтарға тап болады.