Соңғы уақытта әлеуметтік желілерде Павлодар облысының тұрғындары жедел жәрдем станциясының жұмысына байланысты жиі сұрақтар қояды. Сіздердің назарларыңызға 103 қызметіне Сіздің қоңырауыңызды жедел пысықтауға көмектесетін қысқаша нұсқаулықты ұсынамыз.
Жедел жәрдем диспетчеріне қандай ақпарат қажет?
103 қызметіне келіп түсетін барлық шақыруларды диспетчер қабылдайды. Ең алдымен, оған қоңырау шалушының нақты мекен-жайы мен байланыс телефоны қажет. Көшеде жүрген пациент үшін жедел жәрдем шақырған жағдайда диспетчер жалпыға белгілі бағдарларды нақтылайды. Сондай-ақ, оған науқастың жағдайы мен аурудың немесе жазатайым оқиғаның жағдайлары туралы қысқаша мәліметтер қажет. Егер Сіз науқастың немесе жәбірленушінің төлқұжат мәліметтерін білмесеңіз, оның жынысы мен шамамен жасын айтуыңыз керек.
Жедел жәрдемді қашан күту керек?
103 қызметіне кіретін барлық шақырулар 4 санатқа бөлінеді. Жедел жәрдемнің қай уақытта берілетіні шақыру санатына тікелей байланысты.
Жеделдіктің бірінші санатына адам өміріне тікелей қауіп төнген кездегі шақырулар жатады. Яғни, адамға шұғыл түрде дәрігерлердің араласуы қажет болған кезде. Шақырулардың екінші санаты-егер оған медициналық көмек көрсетілмесе, пациенттің жағдайы ықтимал қауіп төндіретін шақырулар. Үшінші санатқа медициналық көмексіз денсаулыққа ықтимал қауіп төнген кездегі шақырулар жатады.
Жеделдіктің төртінші санатын шақырудың себебі жедел ауру немесе созылмалы аурудың өршуі, адамның жүйелері мен мүшелерінің кенеттен және айқын бұзылуларынсыз, яғни науқастың өміріне тікелей және ықтимал қауіп болмаған кезде болуы мүмкін. Бұл ЖРВИ, тұмау және т.б. сияқты вирустық ауруларға қатысты. Шақырулардың бұл санатына қалалық және аудандық емханалардың бригадалары қызмет көрсетеді. Төртінші санаттағы шақырулар бойынша ақпаратты емхана қызметкерлеріне 103 қызметінің диспетчерлері береді. Осылайша, жедел жәрдем қызметкерлері адамға немесе оның денсаулығына шынымен қауіп төндіретін жағдайларға қызмет көрсетуге назар аудара алады.
Ақпаратты өңдеу уақыты қоңырауды алған сәттен бастап оған қызмет көрсету үшін берілгенге дейін 5 минутты құрайды. Осыдан кейін жедел жәрдем бірінші санаттағы шақыру орнына 10 минут ішінде, екіншісі - 15 минут ішінде, үшіншісі - 30 минут ішінде, төртіншісі - 60 минут ішінде келуі тиіс.
Егер 103-желісі бос болмаса не істеу керек?
Егер жедел жәрдем шақырған кезде Сіз «Барлық операторлар бос емес, желіде болыңыз» деген хабарды естіген болсаңыз, Сіз біраз күтуіңіз керек. Диспетчер Сізге бірінші босатылған желі бойынша жауап береді.
Сонымен қатар, өткен жылдан бастап Павлодарлық 103 қызметіне бот арқылы жүгінуге болады http://t.me/pvl_103_bot Telegram мессенджерінде. «Жедел жәрдем шақыру» батырмасын басу арқылы Сізге жарақаттануды немесе әлсіздік симптомдарын сипаттау, сондай-ақ науқастың орналасқан жерін барынша дәл көрсету қажет. Мессенджер арқылы берілген өтінім Павлодар облысының жедел жәрдем станциясының бірыңғай Coll-орталығында өңделеді. Аудиожазба жағдайында да, диспетчер Telegram-ға жүгіну үшін де шақырудың шұғылдығын анықтайды.
Жедел жәрдем келгенге дейін және одан кейін не істеу керек?
Сізге мүмкіндігінше көмек қажет емделушінің жол жүруін және оған қол жеткізуін қамтамасыз ету қажет. Егер мүмкіндік болса, медициналық бригаданы қарсы алып, медициналық көмек көрсету және науқасты стационарға тасымалдау үшін жағдай жасаған дұрыс. Ауруханаға жатқызу жағдайында туыстары мен таныстары науқасты жедел жәрдем дәрігерінің рұқсатымен ғана алып жүре алады, бірақ реанимобильде бір адамнан артық емес.
Тағы не білу керек?
Жедел жәрдем бригадасы дәрілік заттарға рецепт жазбай, еңбекке уақытша жарамсыздық туралы парақтарды бермей, куәландыруды жүргізбей және қайтыс болу туралы қорытынды бермей, шақыртуға қызмет көрсетеді. Алкогольдік және есірткілік мас күйіне куәландыру жүргізу, сондай-ақ медициналық ұйымдар тағайындаған емдеу рәсімдерін орындау қажеттігі туралы хабардар етеді. 103 қызметі шұғыл жатқызуды қажет етпейтін жоспарлы науқастарды тасымалдауды жүзеге асырмайды.
Жедел жәрдем станциясының баспасөз қызметі