Тәжірибе көрсеткендей, қысқа мерзімде алғашқы көмек алмай, өмірге сәйкес келетін зақымданулардың шамамен 30% - ы қайтыс болуы мүмкін. Сондықтан жедел медициналық жәрдем станциясында «қоңырауды ұстап қалу» алгоритмі жасалды. Оның мәні-диспетчер пациенттің өзіне немесе оның жанындағы адамға медициналық бригада келгенге дейін не істеу керектігін айтады.
Павлодарлық 103 қызметінде жаңа әдіс үш жылға жуық уақыт бойы қолданылып келеді. Ең алдымен, жедел жәрдем станциясында *қажетті ұсыныстар бере отырып* адамның өмірін сақтап қалуға болатын 10 өмірлік жағдайдағы әрекеттер алгоритмін әзірледі. Барлық осы алгоритмдер автоматтандырылған басқару жүйесіне енгізілген және көбінесе бірінші санаттағы жедел қоңыраулар түскен кезде қолданылады. * Осы жүйенің арқасында диспетчер қысқа мерзімде қажетті алгоритмі бар қойындыға кіріп, қоңырау шалушыға қиын жағдайда қалай әрекет ету керектігін түсіндіре алады. Жедел жәрдем маманының қолында әрдайым басылған нұсқада арнайы атлас бар, онда әр қадам*жазылады. Ең бастысы, қызмет диспетчері қоңырау шалушыға қоятын барлық қосымша сұрақтар жедел жәрдем бригадасының шығуын кешіктірмейді. Дәрігерлер негізгі ақпаратты алғаннан кейін 30 секундтан кейін мекен-жайға жіберіледі.
Егер 2020 жылы Павлодар облысында 9115 қоңырау «ұсталса», 2021 жылы бұл көрсеткіш 16786 құрады. Бұл адам өміріне нақты қауіп төндіретін төтенше жағдайлар туралы: тыныс алуды тоқтату, құрысулар, қан кету, күйік, жарақат, жүрек ауруы, кенеттен босану және басқалар. Статистика көрсеткендей, қоңырауды ұстап қалудың 50% - ы фибрильді конвульсиясы бар балаларға, әртүрлі дәрежедегі күйік алған пациенттерге, тыныс алуды тоқтатқан немесе тыныс алу жолына бөтен дененің түсуіне байланысты көмек қажет болған жағдайда қолданылады. Мысалы, осындай жағдайлардың бірінде 68 жастағы ер адам таңғы ас ішіп, кенеттен тұншығып қалды. Ол тұншығып, көк түске ене бастағанда, туыстары дүрбелеңге жедел жәрдем шақырды. Оқиға орнынан шоққа қарсы бригада жіберілді. Сонымен қатар, диспетчер «қоңырауды ұстап тұру» әдісін қолданып, жақын адамдар зардап шеккен адамға қалай көмектесе алатындығын айтты. Толқуларға қарамастан, олар қажетті көмек көрсете алды. Мамандар мекен-жайға қоңырау шалғаннан кейін 6 минуттан кейін келді. Диспетчердің нұсқауларының арқасында туыстары өздігінен дем алған адамға көмектесе алды. Қарап тексергеннен кейін науқас ауруханаға жатқызудан бас тартты, ал оның жақындары жедел жәрдем қызметкерлеріне жедел әрекет еткені үшін алғыстарын білдірді.
Қоңырауды ұстап қалу жағдайларының 35%-ы жүрек ауруы, жүрек ырғағының бұзылуы, жедел ми қан айналымының бұзылуына байланысты сөйлеу бұзылыстарымен байланысты.
2019 жылы 103 диспетчерлері жаңа әдіс арқасында су айдындарында демалып жатқан екі адамды құтқаруға көмектесті. Жедел жәрдем бригадасы жолда келе жатқанда, қызмет мамандары су астында қалған адамға реанимацияны қалай жүргізу керектігін үйретті. Екі жағдайда да пациенттер құтқарылып, ауруханаға жеткізілді.
Диспетчерлер кенеттен босану кезінде телефонмен жиі көмектеседі. Екібастұзда медициналық білімі жоқ ер адам қызмет маманының басшылығымен босануға көмектесті. Толғағы басталған әйел көршісін көмекке шақырған, Ол дереу жедел жәрдемге қоңырау шалып, телефон арқылы оған әрекеттер алгоритмін түсіндірді. Медициналық бригада оқиға орнына келгенде, ер адам баланы қолында ұстап тұрды.
Павлодар облысының жедел жәрдем станциясының жұмыс тәжірибесі «қоңырауды ұстап қалу» алгоритмін барлық жерде енгізу қажеттігін көрсетіп отыр. Осы жұмыс аясында медицина ғылымдарының докторлары қауымдастырылған профессор Нұржан Тұрбаев және шұғыл медицинаны үйлестіру орталығының қызметкерлері жыл сайын диспетчерлік қызметтің жұмысын стандарттауға және «қоңырауды ұстап қалу»әдісін енгізуге қатысты оқыту семинарларын өткізеді. Олардың қатысушылары Қазақстанның түкпір-түкпірінен келген 600 жедел жәрдем диспетчерлері болды.